Wyszukiwarka opisów zawodów - Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie


Wyszukiwarka opisów zawodów

Nazwa: Administrator stron internetowych
Kod: 351401
Synteza:
Administrator stron internetowych odpowiada za poprawne funkcjonowanie oprogramowania stron internetowych.
Osoba wykonująca zawód administratora stron internetowych odpowiedzialna jest za prawidłowe działanie stron internetowych. W szczególności dotyczy to takich działań, jak utrzymanie w ruchu serwera strony internetowej oraz zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oprogramowania strony internetowej. Administrator stron internetowych instaluje, konfiguruje i zarządza narzędziami oraz oprogramowaniem związanym z funkcjonowaniem stron internetowych. Zna języki programowania stosowane w budowie stron internetowych. Monitoruje działanie stron internetowych a w przypadku wystąpienia problemów przywraca sprawność strony internetowej. Analizuje obciążenie i ruch strony internetowej oraz optymalizuje kod, to znaczy ustala parametry strony dla jak najlepszego jej funkcjonowania. Odpowiada za zapewnienie bezpieczeństwa strony internetowej i wdrażanie polityki bezpieczeństwa przetwarzanych informacji. Dostosowuje strony internetowe do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wykonuje także kopie zapasowe strony internetowej. Administrator stron internetowych może być odpowiedzialny również za aktualizację i modyfikację strony internetowej.
Zadania zawodowe:
  • aktualizowanie danych na stronie internetowej;
  • modyfikowanie kodu strony internetowej;
  • konfigurowanie serwera stron internetowych oraz serwera baz danych;
  • instalowanie i konfigurowanie oprogramowania stron internetowych;
  • monitorowanie i utrzymywanie poprawności działania oraz dostępności stron internetowych;
  • optymalizowanie działania stron internetowych;
  • raportowanie statystyk ruchu na stronach internetowych;
  • raportowanie obciążenia i wydajności serwera stron internetowych;
  • tworzenie kopii bezpieczeństwa strony internetowej;
  • wdrażanie polityki bezpieczeństwa przetwarzania informacji na stronach internetowych;
  • konfigurowanie serwera stron internetowych pod kątem bezpieczeństwa;
  • udostępnianie strony internetowej dla osób niepełnosprawnych;
  • organizowanie pracy administratora stron internetowych zgodnie z zasadami i przepisami BHP, ochrony ppoż., ergonomii, ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa danych i procesów przetwarzania informacji.
Administrator stron internetowych posiada najczęściej wykształcenie średnie zawodowe o profilu informatycznym. Specyfika zawodu wymaga stałego poszerzania wiedzy oraz doskonalenia kompetencji zawodowych. Do wykonywania zadań zawodowych konieczna jest podstawowa znajomość języka angielskiego z uwzględnieniem specjalistycznego słownictwa związanego z informatyką.
Dodatkowe zadania zawodowe:
Uwaga – opis standardów kompetencji zawodowych dla tego zawodu można znaleźć w bazie danych: www.kwalifikacje.praca.gov.pl

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę