Nazwa:
|
Specjalista do spraw kluczowych klientów (key account manager)
|
Kod:
|
243304
|
Synteza:
|
Odpowiada za pozyskiwanie i bieżącą obsługę najważniejszych i największych klientów firmy; utrzymuje i rozwija relacje handlowe z kluczowymi klientami firmy; współtworzy strategię sprzedażową i odpowiada za prowadzenie aktywnych działań sprzedażowych produktów i usług.
|
Zadania zawodowe:
|
budowanie, planowanie i zarządzanie bazą najważniejszych i największych klientów firmy;monitorowanie potencjału klientów na danym rynku;pozyskiwanie kluczowych klientów dla firmy;budowanie i utrzymywanie długofalowych relacji biznesowych z najważniejszymi i największymi klientami firmy;prowadzenie bieżącej obsługi kluczowych klientów w zakresie sprzedaży produktów i zapewnianie najwyższej jakości obsługi;sprawowanie opieki nad klientami korporacyjnymi;przygotowywanie i prowadzenie projektów sprzedażowych produktów i usług;zarządzanie prowadzonymi działaniami sprzedażowymi, marketingowymi i promocyjnymi;przygotowywanie ofert handlowych;monitorowanie rynku i sytuacji gospodarczej oraz analizowanie działań sprzedażowych konkurencji w celu udoskonalenia ofert handlowych;prezentowanie oferty firmy nowym i dotychczasowym klientom;doradzanie klientom w zakresie oferty handlowej firmy;prowadzenie negocjacji handlowych;przygotowywanie umów oraz koordynowanie ich realizacji;efektywne i racjonalne zarządzanie powierzonym budżetem;maksymalizowanie wyników sprzedaży w długim okresie;budowanie wizerunku firmy na rynku;nadzorowanie pracy podległego zespołu handlowców, przedstawicieli handlowych i merchandiserów;przygotowywanie raportów, prezentacji oraz sprawozdań z bieżącej sprzedaży i realizacji planu sprzedaży;sporządzanie raportów marketingowych;opracowywanie, wdrażanie i przestrzeganie procedur i standardów pracy zespołów sprzedażowych.
|
Dodatkowe zadania zawodowe:
|
poszukiwanie możliwości rozwoju firmy w nowych obszarach działalności;prowadzenie szkoleń dla zespołów sprzedażowych.
|