Synteza:
|
Pozyskuje nowych klientów i prowadzi bezpośrednią sprzedaż różnego typu towarów i usług konsumentom, zazwyczaj w domu klienta, miejscu pracy lub w biurach, urzędach, na imprezach na wolnym powietrzu, poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej; prowadzi osobistą prezentację produktu i udziela wyjaśnień przy pomocy różnego rodzaju materiałów reklamowych i promocyjnych takich jak: katalogi, próbki oferowanych towarów, ulotki, foldery, gadżety (długopisy, kalendarze, smycze do kluczy, koszulki, czapeczki z nazwą i logo firmy).
|
Zadania zawodowe:
|
utrzymywanie kontaktów ze stałymi klientami;przedstawianie swoim nabywcom aktualnych ofert produktów firmy;składanie i negocjowanie ofert;śledzenie rynku i analizowanie zachodzących zmian i składanie sprawozdań przełożonym;kontrolowanie zapasów magazynowych;odpowiednie zareklamowanie produktów firmy klientom zainteresowanym ich zakupem;pomoc w zakupie towaru i udzielanie konsultacji i porad potencjalnym nabywcom;analizowanie wszystkich możliwych form sprzedaży i poszukiwanie ciągle nowych możliwości;przekonanie klienta, że oferowany towar jest najlepszej jakości;utrzymywanie przyjaznych stosunków z klientem;sprawdzanie możliwości finansowych nabywców;dbanie o wzory, próbki, katalogi itp. oraz ich gromadzenie;ciągłe zdobywanie i poszerzanie wiedzy o towarze;dokonywanie rozliczeń finansowych z tytułu sprzedaży;zajmowanie się składanymi reklamacjami;uczestniczenie w promocji sprzedawanych towarów reprezentowanej przez siebie firmy w centrach handlowych, na targach, kiermaszach ulicznych;utrzymywanie korespondencji ze swoimi potencjalnymi klientami;prowadzenie aktualnych danych o swoich klientach;wyszukiwanie wciąż nowych nabywców.
|