Wyszukiwarka opisów zawodów
Nazwa: | Specjalista do spraw organizacji i rozwoju transportu |
---|---|
Kod: | 242221 |
Synteza: |
Specjalista do spraw organizacji i rozwoju transportu zajmuje się organizacją procesów transportowych oraz opracowaniem i realizacją strategii rozwoju transportu.
Zasadniczym celem pracy specjalisty do spraw organizacji i rozwoju transportu jest planowanie, koordynowanie i nadzorowanie procesów transportowych. Głównymi jego zadaniami są: dobór środków transportowych do otrzymywanych zleceń i przewożonych towarów pod względem technicznym, ekonomicznym oraz formalnym, przeprowadzanie analiz i wskazywanie rozwiązań o najwyższym poziomie rentowności, monitorowanie kluczowych wskaźników procesu transportu, nadzorowanie realizowanych zleceń transportowych, współpraca z kontrahentami, nadzór nad formalno-prawnymi aspektami dokumentacji transportowej. Innym obszarem pracy w zawodzie specjalisty do spraw organizacji i rozwoju transportu są działania ukierunkowane na rozwój, wzrost efektywności i poprawę konkurencyjności. Zadaniem specjalisty do spraw organizacji i rozwoju transportu jest analizowanie rynku, planowanie inwestycji, wstępna ocena efektywności, współpraca w opracowywaniu strategii rozwoju, a następnie wdrażanie i ocenianie wprowadzonych rozwiązań.
|
Zadania zawodowe: |
Specjalista do spraw organizacji i rozwoju transportu powinien mieć wykształcenie wyższe co najmniej pierwszego stopnia, na kierunkach: transport, logistyka, zarządzanie. Zgodnie z wymaganiami pracodawców specjalista do spraw organizacji i rozwoju transportu powinien posługiwać się obcojęzycznym słownictwem branżowym oraz biegle obsługiwać komputer (zwłaszcza pakiety biurowe). Ze względu na fakt, że osoba wykonująca ten zawód pracuje nie tylko w pomieszczeniach biurowych, ale również w terenie, pomocne jest posiadanie prawa jazdy. Preferowane jest również doskonalenie kompetencji zawodowych na dodatkowych szkoleniach i kursach z obszaru transportu, spedycji krajowej oraz międzynarodowej.
|
Dodatkowe zadania zawodowe: | . |