Informacja o naborze na stanowisko pracy [aktualizacja 27.03.2024 r.]

Print Drukuj

Szanowni Państwo,

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Gdyni ogłasza nabór na stanowisko pracy
 

  1. Nazwa stanowiska pracy:
od Referenta do Starszego specjalisty na stanowisku windykacji i kontroli
Pełen wymiar etatu, umowa o pracę na czas zastępstwa
  1. Wymagania niezbędne:
  1. obywatelstwo polskie,
  2. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
  3. osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  4. nieposzlakowana opinia,
  5. kwalifikacje zawodowe: wykształcenie wyższe (minimum licencjat)
  6. podstawowa obsługa komputera, w tym  w zakresie MS Office w szczególności WORD, EXCEL.
  1. Wymagania dodatkowe:
  1. preferowane kierunki: administracja, prawo
  2. odbyty lub w toku staż lub zatrudnienie w publicznych służbach zatrudnienia
  3. obsługa komputera w zakresie programu SYRIUSZ, eDOK
  4. znajomość ustaw, w zakresie dochodzenia należności:
- Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy;
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
- Ustawa z dnia 17 listopada 1964 r. kodeks postępowania cywilnego;
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny;
- Ustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych;
- Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny Finansów Publicznych;
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
oraz rozporządzeń dot. dochodzenia należności.
  1. komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, akceptacja zmian.

4. Szczegółowy zakres obowiązków i odpowiedzialności:

  1. Prowadzenie postępowań w sprawach zwrotu nienależnych świadczeń, w szczególności:
  1. prowadzenie ewidencji dłużników i postępowań egzekucyjnych,
  2. bezpośrednie nawiązywanie kontaktów z dłużnikami,
  3. bieżące monitorowanie stanu prawnego dłużnika poprzez śledzenie zmian wpisów w dostępnych rejestrach,
  4. ustalanie spadkobierców po zmarłych dłużnikach,
  5. przygotowywanie i ewidencjonowanie korespondencji związanej z obsługa dłużników w tym m. inn. pism, upomnień, wezwań do zapłaty, decyzji dot. rozłożenia na raty lub umorzeniu zadłużenia,
  6. prowadzenie postępowania w związku ze złożonym odwołaniem w tym analiza dokumentów pod kątem uchylenia decyzji własnej, przekazanie akt do organu II instancji,
  7. monitorowanie spłat należności (m. inn. poprzez prowadzenie kart spłat należności i rejestrowanie ich w systemie Syriusz),
  8. naliczanie odsetek i przekazywanie informacji o stanie zadłużenia dłużnikowi,
  9. uzgadnianie sald księgowych,
  10. przygotowywanie wniosku wraz z dokumentacją o umorzenie części lub nieściągalnych należności,
  11. prowadzenie postępowań w zakresie udzielania pomocy de minimis w przypadkach rozłożenia na raty lub umorzenia należności,
  12. współpraca z radcą prawnym w zakresie przekazywania spraw na drogę postępowania sądowego, w tym przygotowywanie dokumentacji dla radcy prawnego,
  13. współpraca z radcą prawnym i komornikiem sądowym w zakresie pozyskiwania informacji na piśmie nt. postępów ściągalności i należności od dłużników,
  14. opisywanie i rozliczanie zaliczek komorniczych oraz kosztów zastępstwa procesowego.
  1. Współpraca z innymi organami i instytucjami w szczególności:
  1. współpraca z organami ścigania w sprawach nienależnie pobranych świadczeń,
  2. prowadzenie ewidencji spraw przekazanych organom ścigania, w tym zakończonych postanowieniami lub orzeczeniami tych organów.
  1. Współdziałanie z innymi komórkami w szczególności w zakresie przekazywania korespondencji,
  2. Aktualizowanie dokumentów bezrobotnego i danych w bazie komputerowej.
  3. Prowadzenie postępowań w zakresie kontroli realizacji umów dotyczących aktywizacji zawodowej:
  1. prowadzenie rejestru kontroli,
  2. we współpracy z pracownikami merytorycznymi odpowiedzialnymi za realizację aktywizacji zawodowej:
- przygotowywanie planu kontroli
- uczestniczenie w przeprowadzaniu kontroli na miejscu lub w siedzibie podmiotu
- uczestniczenie w przygotowaniu protokołu pokontrolnego
- przygotowywanie informacji związanych z realizacją planu kontroli i realizacji zaleceń pokontrolnych
  1. monitoring planu kontroli i realizacji zaleceń pokontrolnych.
  1. We współpracy z kierownikami komórek organizacyjnych w zakresie form aktywnych, pośrednictwa pracy, poradnictwa zawodowego i rejestracji:
  1. przygotowanie planu kontroli,
  1. Zastępowanie innych pracowników.
  2. Wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu działania Urzędu, powierzonych w uzasadnionych przypadkach przez przełożonego.
  3. Przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i przepisów o ochronie danych osobowych.
       5. Wymagane dokumenty:
  1. CV,
  2. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
  3. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
  4. oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
  5. oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
  6. oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe.
Dobrowolne podanie innych danych niż wynikające z przepisów prawa traktowane jest jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie poprzez wyraźne działanie potwierdzające.
  1. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
  1. godziny pracy Urzędu 7.30 -15.30,
  2. praca przy obsłudze monitora ekranowego powyżej 4 godzin,
  3. praca administracyjno-biurowa, siedząca,
  4. budynek Urzędu dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  5. wynagrodzenie: zasadnicze od 4 800,00 zł brutto + dodatek za wieloletnią pracę.
  1. Informacja o zatrudnieniu osób niepełnosprawnych:
w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych przekraczał 6%.
 
  1. Termin składania dokumentów:
dokumenty należy składać w terminie do dnia 05.04.2024 r. – liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu.
 
  1. Miejsce składania dokumentów:
Powiatowy Urząd Pracy w Gdyni
ul. Kołłątaja 8
81-332 Gdynia
z dopiskiem: „Oferta pracy od Referenta do Starszego specjalisty na Stanowisku windykacji i kontroli- umowa na czas zastępstwa", na email: pup@pupgdynia.pl

Kandydaci mogą zostać poddani sprawdzeniu wiedzy ze znajomości ustaw wymienionych w ogłoszeniu. 

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 58 776 12 00.
Informacje o publikacji dokumentu