W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Instrukcja jak założyć Profil Zaufany - Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie
Profil Zaufany to potwierdzony zestaw danych, które jednoznacznie identyfikują osobę w usługach elektronicznych udostępnianych przez urzędy. Te dane to imię (imiona), nazwisko, data urodzenia oraz numer PESEL. Profil Zaufany jest tak zabezpieczony, aby nikt – poza jego właścicielem – nie mógł go użyć.
Za pomocą Profilu Zaufanego można skutecznie potwierdzić swoją tożsamość w systemach teleinformatycznych administracji publicznej. Oprócz tego podpisem potwierdzonym Profilem Zaufanym można opatrzyć wnioski wraz z załącznikami wnoszone w postaci elektronicznej np. poprzez Praca.gov.pl do urzędów pracy oraz urzędów wojewódzkich.
Profil Zaufany zakładany jest nieodpłatnie.
Profil Zaufany jest ważny przez 3 lata. Przed upływem jego terminu ważności można samodzielnie przedłużyć jego ważność na kolejne 3 lata.
Profil Zaufany możemy założyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu, za pomocą np. internetowego konta bankowego, konta w systemie Envelo Poczty Polskiej, dowodu osobistego z warstwą elektroniczną lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Profil Zaufany możemy również założyć przez Internet i potwierdzić go w trakcie wizyty w Punkcie Potwierdzającym, których wykaz znajduje się na stronie https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList.
Aby samodzielnie założyć Profil Zaufany za pomocą internetowego konta bankowego wchodzimy na stronę https://pz.gov.pl/pz/ i wybieramy funkcję Zarejestruj się.
Wybieramy sposób uzyskania Profilu Zaufanego - Banki i inni dostawcy.
Wskazujemy swojego dostawcę tożsamości np. bank, w którym posiadamy konto internetowe.
Dalsze kroki uzależnione są od funkcjonalności danego internetowego konta bankowego. Przykładowo wybierając mBANK, po prawnym logowaniu, należy: przejść do zakładki E-urząd, wybrać Zarejestruj Profil Zaufany, sprawdzić poprawność danych, zanotować identyfikator Profilu Zaufanego, zaakceptować i zatwierdzić rejestrację.
Poprawność rejestracji Profilu Zaufanego sprawdzamy wchodząc ponownie na stronę https://pz.gov.pl/pz/ i wybierając Zaloguj się.
Kadra Przyszłości - nowe kwalifikacje w PUP (Typ 1)
Powiat będziński / Powiatowy Urząd Pracy w Będzinie realizuje projekt pn. „Kadra Przyszłości - nowe kwalifikacje w PUP (typ 1)", który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 - Priorytet FESL.05 Fundusze Europejskie dla rynku pracy, Działanie FESL.05.06 Szkolenia dla pracowników IRP.
Cel projektu:
Celem projektu jest zwiększenie efektywności i jakości działań Powiatowego Urzędu Pracy w Będzinie w okresie 01.05.2025 r. - 31.01.2027r. poprzez rozwój kwalifikacji i kompetencji pracowników urzędu oraz modernizację infrastruktury technicznej i organizacyjnej, w celu zapewnienia lepszej komunikacji i wymiany informacji.
Cele szczegółowe:
Uzupełnienie braków w kwalifikacjach i kompetencjach pracowników poprzez podniesienie kwalifikacji i kompetencji kadr: Organizacja szkoleń, kursów, warsztatów oraz studiów podyplomowych dostosowanych do potrzeb pracowników zgodnie z przeprowadzoną diagnozą, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności związanych z cyfrową i zieloną gospodarką.
Wzmacnianie niewystarczającego potencjału technicznego i organizacyjnego poprzez zakup tablic tyflograficznych oraz tabliczek na drzwi z pismem Braille’a, które spełnią funkcję informacyjną dla osób widzących, słabowidzących oraz niewidomych.
Projektem zostanie objętych 36 pracowników PUP w Będzinie. Zakładana liczba osób, które uzyskają kwalifikacje po opuszczeniu projektu: 29 pracowników.
Formy wsparcia realizowane w ramach projektu:
1. Szkolenia
W ramach projektu przewidziano 26 szkoleń indywidualnych i jedno szkolenie grupowe dla 30 pracowników PUP. Szkoleniami zostanie objętych łącznie 30 pracowników PUP (20K i 5M) w tym 25os. (21K i 4M ) uzyska kwalifikacje po opuszczeniu programu.
Szkolenia zorganizowane zostaną w następujących zakresach tematycznych:
- język angielski, - bezpieczeństwo sieci komputerowych, - szkolenie z zakresu rachunkowości, - Kodeks Postępowania Administracyjnego, - szkolenie w zakresie płac, - program Płatnik, - szkolenie z zakresu kadr i plac, - zamówienia publiczne do 130tys.zł, - zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, - zatrudnianie cudzoziemców, - ilustracja cyfrowa, - instrumenty rynku pracy.
Ponadto planowane jest przeprowadzenie szkolenia w formie warsztatu: szkolenie z zakresu zasad równościowych, przeciwdziałania dyskryminacji
2. Studia podyplomowe
Studiami zostanie objętych łącznie 6 pracowników PUP (6K), z czego zakłada się, że 4 osoby(4K) uzyskają kwalifikacje po opuszczeniu programu. Studia podyplomowe zorganizowane zostaną w następujących zakresach tematycznych: Master of Business Administration, administracji, psychologii i grafiki komputerowej. Pracownicy po odbyciu ww. studiów: nabędą kompetencje menadżerskie, potwierdzają przygotowanie do rozwiązywania problemów procesowych administracji i podejmowania odpowiednich rozstrzygnięć spraw administracyjnych, kompetencje w dziedzinie psychologii oraz w zakresie projektowania materiałów graficznych.
3. Zakup sprzętu
Tyflografika: graficzne odwzorowanie i przedstawienie rzeczywistości przy zastosowaniu skali i proporcji w sposób dostępny dotykowo. Tyflografika pozwala niewidomemu poznać, zrozumieć oraz odwzorować rzeczywistość”.
Plany tyflograficzne są szczególnie przydatne osobom niewidomym, by szybko zorientować się w nieznanej przestrzeni. Powinny też zawierać druk powiększony i grafiki, z myślą o osobach słabowidzących, a także o wszystkich innych użytkownikach. Zgodnie art. 6 Ustawy o z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, podmioty publiczne są zobowiązane m.in. do zapewnienia „informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy”. Jednym ze sposobów wypełnienia tego zapisu są właśnie plany tyflograficzne.
Plany tyflograficzne zostaną rozmieszczone na parterze budynku przy wejściu (obejmie on plan parteru) oraz na pierwszym piętrze (obejmie on pierwsze piętro budynku).Tabliczki informacyjne przy drzwiowe z opisami pomieszczeń w alfabecie Braille’a w ilości 30 szt. zostaną zakupione w celu oznaczenia pokoi w PUP w Będzinie. Tabliczki z pismem Braille'a umieszczone przy drzwiach do różnych pomieszczeń ułatwią osobom niewidomym samodzielne poruszanie się po budynku, co zwiększa ich niezależność. Informacje na tabliczkach, takie jak numer pokoju, nazwa działu, czy funkcja pracownika, są dostępne dla wszystkich, co sprawia, że osoby z niepełnosprawnością wzrokową mogą na równi z innymi korzystać z usług urzędu. Dostępność informacji w Braille'u zmniejsza bariery komunikacyjne, umożliwiając osobom niewidomym i niedowidzącym pełne uczestnictwo w życiu społecznym i zawodowym.
Całkowita wartość projektu: 256 375,00 zł, w tym dofinansowanie UE: 217 918,75 zł.