Dla przypomnienia dzięki wprowadzonemu w październiku 2019 r. systemowi nie ma potrzeby pobierania zaświadczeń potwierdzających rejestrację w Urzędzie Pracy na potrzeby Ośrodków Pomocy Społecznej. Możliwe jest to dzięki wykorzystaniu tzw. Samorządowej Elektronicznej Platformy Informacyjnej (SEPI).
Rozwiązanie to pozwoli bez udziału klientów, uzyskiwać ośrodkom pomocy społecznej niezbędnych informacji do ustalenia uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych oraz dodatku mieszkaniowego bez konieczności dostarczenia zaświadczenia w wersji papierowej.
Ponadto ustalano wspólne działania podejmowane na rzecz klientów PUP korzystających ze świadczeń pomocy społecznej. Zaproponowano też pakiet szkoleń dla pracowników OPS w celu ulepszenia funkcjonowania systemu. Stałe spotkania między przedstawicielami Urzędu Pracy, a Ośrodkami Pomocy Społecznej mają podnieść jakość świadczonych usług i wpłynąć na sprawność obsługi.